Social Icons

Pages

25 Aralık 2012 Salı

Aladağ İlçesi 6

ALADAĞ HARİTA
ALADAĞ ÖRGÜN EĞİTİMİ
A)Örgün Eğitim
Aladağ ilçesi geçmiş dönemlerde, 1800’lü yılların ortalarında nahiye teşkilatı kurularak Karsantı Nahiyesi adını almış ve bu dönemde bazı okullar açılmıştır. Eğitim bu okullarda verilmiştir. Yakın dönemde 1988 yılında Karsantı Nahiyesi Aladağ ismini alarak ilçe teşkilatı kurulmuştur.
Aladağ ilçesindeki en eski okul 1945 yılında yapılan 5 derslikli “Karsantı İlkokulu”dur. Aladağ’ın Posyagbasan köyünde 1947 yılında 1 derslikli bir ilkokul, 1948 yılında Akören ilkokulu, Büyük Sofulu ilkokulları öğrenime açılmışlardır. Aladağ’ın ilçe teşkilatına dönüştüğü 1988 yılına gelene dek merkezde 2, köylerde 39 olmak üzere 41 ilköğretim okulunda ilköğretim 
yapılmıştır.Orta öğretim okulu olan Pınar Madencilik Lisesi 1968 yılında öğretime açılmıştır. Akören Kasabasında 1990 tarihinde Akören Lisesi açılmıştır. İlçe merkezinde bulunan Sinanpaşa P.İ.O. 1989 yılında eğitim öğretime açılmış olup daha sonra pansiyon binası yapılarak çevre köy İ.Ö.O. öğrencilerinin yatılı olarak ilköğretimlerine devamları sağlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız