Social Icons

Pages

25 Aralık 2012 Salı

Aladağ İlçesi 7

ALADAĞ YAYGIN EĞİTİMİ
B) Yaygın Eğitim
İlçede yaygın eğitim faaliyetleri Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Halk Eğitim Müdürlüğümüz 1989 yılında kurulmuştur.1989-2004 yılları arasında 7460 kişiye değişik dallarda kurs belgesi düzenlenmiştir.Hiç bir okula gidemeyen veya eğitimini yarıda kesen, meslek edinmek isteyen bir çok kişi kalifiye eleman durumuna gelmiştir. Bazıları kendi işlerini bu sayede kurmuşlar, bazıları da belirli iş dallarında kalifiye eleman olarak girmişlerdir.Halen de yaygın eğitim faaliyetleri devam etmektedir.
Halk Eğitim Merkezi her yaşta her meslekte okul içi veya okul dışı bireylerin ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda imkanları ölçüsünde yaygın eğitim –öğretim hizmeti verir.Kısacası bütün vatandaşların yetiştirilmesini onlara yararlı olmayı,ülke ve yurt ekonomisine katkıda bulunmalarını sağlar.

TARMUT KALESİ
: Aladağ’ın batı tarafında, Eğlence Suyu’nun vadi girişindedir. Adana’ya 54 km. Aladağ’a 24 km.’dir. Tarihi; tahmini 1193 yıllarında inşa edilmiş.
Tamrut Kalesi
Mimarisi; Kale Karsantı (Aladağ) Vadisi’ni uzunlamasına çevreleyen sert kayalıklar üzerine kurulmuştur. Etrafını dik yamaçlar çevrelemektedir. Kalenin dış surları, kayaların yapısına göre birden fazla kıvrımlar göstermektedir. Bu noktalarda kalenin korunması için ek önlemler zorunlu görülmüş. 
Kale içine günay batıda bulunan bir noktadan girilmekte, giriş kapısını her iki taraftan destekleyen bir daire şeklinde kule bulunmaktadır. Kale içindeki bölümler, ya yüksek tavanlı ya da iki katlı oturma alanları tahta tavanla kaplı olacak şekilde düzenlenmiş. Doğu tarafında küçük bir kilise bulunmakta, kalenin iç ve dış surları kabaca kesilmiş dörtgen taşlarla örülmüş bazı blok taşlar ise dışa çıkıntılı şekilde örülmüş. Kapı ve kapının çevresi ise özel işlenmiş taşlardan yapılmıştır. Kapının üstünde dış cephede kalker taşından altı satırlık bir yazılı kitabe bulunmaktadır. Bu yazının içeriği hala tam olarak bilinmemekte, kalenin başka bölümlerinde de yazımdan kaçınıldığı gözlenmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız